Healthy eating

Dzisiaj post o zdrowym odżywianiu się. Nie jestem w tym za dobrym specem, gdyż nie jestem żadnym dietetykiem czy coś w tym stylu, ale troszkę Wam powiem co to wg. mnie jest ta “zdrowa żywność”.

Osobiście przez 90% mojego dotychczasowego życia nie przejmowałam się tym co jem, kiedy i z jakimi skutkami. Kilka miesięcy temu zaczęłam oglądać program Wiem co jem i od tamtego czasu staram się żyć zdrowo. Moim zdaniem; dla każdego pojęcie “zdrowo” jest czym innym. Ja jestem tak szczupłą osobą, że nie potrzebuję żadnych diet, ale chciałabym taką figurę utrzymać. Jak to robię?

W szczególności zwracam uwagę na skład danego produktu (moi znajomi już się przyzwyczaili do mojego gadania: “sama chemia w tych chipsach/żelkach/ciasteczkach ;)). Strasznie zniechęca mnie do siebie żywność, która na drugim miejscu ma cukier albo pełno E230, 231, 232… Staram się pijać soki (w szczególności 100%), a nie napoje, w których owoców jest 1/10. Nie jem chipsów (chociaż dla mnie to nie wyczyn, przeczytajcie skład, a odechce się Wam jedzenia tych “wypieczonych ziemniaczków… w głębokim, najgorszym tłuszczu!), żelek i tego typu przetworzonych słodyczy. Będąc w McDonald’sie wybieram tortillę, zamiast hamburgera, chociaż niby w obu jest sałata i jakieś warzywa, ale kurczak w McWrapie wygląda nieco apetyczniej… 🙂

Jednakże same zdrowe jedzenie – oj! Każdy ma jakieś małe jedzeniowe wybryki. Ja np. lubię słodycze i jeśli widzę ciastko to zazwyczaj je jem. Dopiero gdy przekroczę jakiś limit, mózg daje mi znać: “może wystarczy?” wtedy kończę.
Ja żyję w rodzinie, w której słodycze nie były zakazane, jak to bywa w wielu domach. Brałam cukierka kiedy chciałam i to doprowadziło, że teraz kiedy jestem starsza nie ciągnie mnie tak strasznie do słodkości, wręcz moja mama sądzi, że chyba mnie podrzucili w szpitalu – DZIECKO, KTÓRE NIE LUBI SŁODYCZY?! 🙂 Bardzo lubię też colę, która jak wiemy jest cukrową bombą (taka mega cola w jakimś fast food’zie może zawierać nawet 50 kostek cukru!) i chociaż piję ją gdzieś mniej więcej co tydzień (do sobotniej pizzy) to staram się ją ograniczać do 1/2 szklanki. Robiąc sobie jakieś koktajle owocowe unikam dodawania cukru. Przecież ten w owocach też jest słodki!

Dużo się mówi, że powinno się jeść 5 posiłków dziennie – 3 duże i 2 małe. Ja osobiście się do tego nie stosuję i kolację potrafię zjeść o 20.00, a powinno się to robić dużo wcześniej, ale nie sądzę, żeby to miało jakiś drastyczny wpływ na moją osobę. Jedzcie z umiarem i wtedy kiedy tego jedzenia potrzebujecie 🙂

Kilka moich rad dot. zdrowego odżywiania się:

  • zamiast słodkości wybieraj owoce, a jeśli nie możesz się już powstrzymać to wybierz miód (ja często cukier do herbaty zastępuję łyżeczką miodu)
  • jeśli chcesz coś ograniczyć nie rób tego od razu! Stawiaj małe kroczki. Ja w taki sposób zeszłam z 3 kostek cukru do jednej, a herbata smakuje tak samo 😉
  • często rób sobie “bomby witaminowe” – różnorakie owocowe koktaje, sałatki, mieszaj wszystko i próbuj!
  • oglądaj programy o zdrowym odżywianiu (jak np. Wiem co jem), to pomoże Ci uświadomić jakie okropności znajdują się w najwyklejszych produktach
  • niech nie kuszą Cię reklamy i najładniejsze obrazki! Ważne jest to co znajdziemy w środku
  • zakład o to przez ile dni nie będziesz jadła chipsów też czasem pomaga. Luna w podstawówce wytrzymała 40 dzionków. Efekt po takim wyzwaniu ma dwa zakończenia – będziesz jadła więcej chipsów albo stwierdzisz, że skoro ponad miesiąc ich nie jadłaś to wytrzymasz całe życie xD
Ja dzisiaj na podwieczorek zrobiłam sobie mieszankę borówek, truskawek i banana. Wszystko zmiksowałam, dodałam odrobinkę wody (i przyznam się, że malutką łyżeczkę cukru, ale na cały dzban!) – bomba witaminowa gotowa! Na takie upały świetnie orzeźwia i daje power’a do dalszej pracy! No właśnie, a jak tam u Was z pogodą?! W ruch zaczyna wchodzić nowy okularowy łup. Ehh… Przynajmniej mam czas na pisanie dłuuuuuugich postów. Kto przeczytał całość niech napisze komentarz! 🙂 A kto stara się z Was zdrowo odżywiać? 

 follow me on instagram!

8 myśli na temat “Healthy eating

  1. Staram się zdrowo odżywiać, ale nie zawsze wychodzi ;p Jem dużo owoców, ale przede wszystkim wypijam przynajmniej 2l wody 🙂
    Obserwuję instagram, liczę na rewanż! :p Mój nick to: syla_m

    sylwiaa-m.blogspot.com

  2. Ja staram się ograniczać takie rzeczy, fast foody i w ogóle.
    Od jakiegoś czasu zdrowiej się odżywiam i jem mniejsze posiłki 🙂
    best-frieend.blogspot.com zapraszam.

  3. Witaj.
    Oceniająca Niewidzialna, która miała zająć się Twoim blogiem, została zawieszona. W ciągu najbliższego miesiąca będzie miała szansę udowodnić, że da radę w dalszym ciągu pracować na ocenialni i nadążać za jej rozwojem. W tym momencie nie jestem w stanie stwierdzić, czy jej się to uda.
    W związku z powyższym proszę o poinformowanie mnie, czy wyrażasz chęć pozostania w jej kolejce, przeniesienia się do wolnej lub zrezygnowania z oceny. Chciałabym, abyś – o ile to możliwe – zostawiła komentarz pod najnowszym postem.

    Pozdrawiam,
    Idariale

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *